wtorek, 13 lipca 2010

Shadow Complex - poradnik.

Zdobycie "calaka" w Shadow Complex nie jest ani specjalnie trudne, ani wymagające. Wymagane będzie jednak przynajmniej dwukrotne ukończenie gry oraz trochę samozaparcia w nabijaniu 50. poziomu doświadczenia. Poziom trudności nie ma żadnego wpływu na osiągnięcia, więc aby przyspieszyć cały proces, przy drugim przejściu warto przestawić go na "casual".


Osiągnięcia związane z fabułą (niepomijalne):

To Kill a Blackbird - 15

Destroy the helicopter attacking the vice president

W pierwszym rozdziale gry przyjdzie nam kierować poczynaniami żołnierza w pancerzu wspomaganym. Należy zabić wrogów przy samochodach i na balkonach budynków, a następnie rozwalić atakujący helikopter. Najprościej dokonać tego za pomocą rakiet - po kilku trafieniach śmigłowiec powinien spaść na ziemię.

Hero - 50

Complete the game on any difficulty setting

Opis osiągnięcia mówi wszystko - należy ukończyć grę na dowolnym poziomie trudności. Osiągnięcie odblokowuje się przy ekranie z wynikami, zaraz po napisach końcowych. Powinno to zająć od 2 do 8 godzin, w zależności od ilości zebranych przedmiotów. Na mapie cały czas widoczna jest niebieska linia prowadząca do celu, więc nie sposób się zgubić. Problemy stwarzać mogą walki z bossami, którzy występują w kilku postaciach:

!!! SPOILER !!!
!!! SPOILER !!!
!!! SPOILER !!!



WSA2 Tarantula - spotykany cztery razy - najwięcej obrażeń otrzymuje po trafieniu w punkt znajdujący się pod jego ciałem - łatwo trafić za pomocą granatów. Wyjątkowa jest druga potyczka mające miejsce w wysokiej "wieżopodobnej" lokacji. Boss jest wtedy niewrażliwy na normalne obrażenia. Zamiast tego trzeba pokierować jego promieniem namierzającym tak, aby wystrzelone rakiety trafiały w zawory, których uszkodzenie powoduje wyciek wody.

WSA3 DEVASTATOR - kroczący robot z potężnym działkiem maszynowym. Spotykany głownie na powierzchni bazy. Podobnie jak w przypadku Tarantuli, słaby punkt Devastatora znajduje się pod maszyną.

Helikopter - przy pierwszej konfrontacji (podczas przeprawy przez jezioro) można tylko uciekać i kryć się w głębinach przed pociskami. Druga potyczka odbywa się w okolicy wieży komunikacyjnej (lewa strona mapy) - wystarczy kilka strzałów z wieżyczki piankowej ustawionej w pobliżu, a maszyna z hukiem uderzy w ziemię.

XOS-1 - żołnierze wyposażeni w pancerz wspomagany Omega. Niezbyt wymagający przeciwnicy - wystarczy kilka rakiet/granatów, a wystrzeliwane przez nich kule energii można potraktować z karabinu, albo zwyczajnie wyminąć.

AP4 Saw - boss przypominający piłę tarczową, poruszający się po ścianach i suficie. Jego słaby punkt znajduje się z tyłu. Łatwo go pokonać kucając w prawym dolnym rogu pomieszczenia i używając rakiet.

!!! KONIEC SPOILERA!!!
!!! KONIEC SPOILERA!!!
!!! KONIEC SPOILERA!!!


Oprócz powyższych podczas gry przyjdzie nam stawić czoło także zwykłym przeciwnikom:

Żołnierze i naukowcy - spotykani często i w dużych ilościach, nie stanowiący wielkiego zagrożenia, padają po kilu kulach, można ich wyeliminować za pomocą walki wręcz ("B").

Gatling Troops - umięśnieni żołdacy dzierżący w rękach potężnego gatlinga. Występują pojedynczo, najczęściej w towarzystwie innych żołnierzy. Seria z ich broni potrafi odebrać sporo punktów życia, dlatego najlepiej przeczekać ją za osłoną i szybko załatwić sprawę za pomocą strzału w głowę podczas przerwy w ogniu.

Rocket Troops - żołnierze uzbrojeni w wyrzutnie rakiet i tarcze, którymi odbijają wystrzelone w ich kierunku pociski (nawet rakiety!). Jedyne sposoby na ich pokonanie to szybki strzał w momencie gdy odsłaniają się oni przed wystrzeleniem rakiety, wyrzucenie granatu lobem, tak aby spadł im za plecami.

Black Ops - odziani w czarne kombinezony żołnierze. Twardzi i zadający swoją bronią spore obrażenia, na dodatek wyposażeni w linki z hakiem i granaty. Trzeba w nich wpakować sporo ołowiu, zanim "zejdą". Na całe szczęście nie spotyka się ich często.

Bombasy - chodzące (także po ścianach i suficie) i pływające roboty. Wybuchają, strzelają pianką (najbardziej upierdliwe) albo rażą prądem. Łatwe do ominięcia, nie stanowią praktycznie zagrożenia.



Osiągnięcia związane z walką:



Look Out! - 5

Kill a soldier with a Bomba

Należy zabić przeciwnika za pomocą Bombasa. Bombasy to małe, przypominające żółwie roboty, często przyczepiające się do ścian i sufitów. Wystarczy wpakować w takiego kilka kul, tak aby spadł w pobliżu wrogiego żołnierza - eksplozja załatwi resztę.

My Head A-splode - 20

Get 50 headshots

50 strzałów w głowę przeciwnika - nic prostszego. Powinno wpaść samo w trakcie gry, gdyż ze względu na spory rozrzut broni, "heady" często wpadają bez specjalnego celowania.

Let's Get Punchy - 15

Melee 5 soldiers

Pokonaj pięciu wrogów z użyciem ataku wręcz ("B") - wpadnie podczas pierwszych 15 minut gry. "Piąchy" używa się często i gęsto gdyż pozwala szybko wyeliminować większość przeciwników.

Bomba Punter - 20

Punt 20 Bombas

Kopnąć 20 Bombasów. Jeżeli chodzą po ziemi, wystarczy podbiec i wcisnąć "B" na padzie, jeżeli znajdują się na ścianie albo suficie, trzeba najpierw zrzucić je serią z karabinu. Bombasy występują często, nie powinno być problemów z zaliczeniem tego osiągnięcia w trakcie gry.


Make 'Em Scream- 20

Get 100 soldiers to scream

Osiągnięcie z pewną dozą losowości. Wrogowie potrafią krzyczeć w różnych sytuacjach, zwykle jest to jednak ich ostatni krzyk. Strzelaj w głowy, zrzucaj wrogów z wysokości, wysadzaj itp. Powinno wpaść, jeśli nie podczas pierwszego to drugiego przejścia.



Inne osiągnięcia:



Proven Grounds - 10

Complete the three challenge packs in the Proving Grounds

Osiągnięcie to wymaga ukończenia wszystkich 21 wyzwań dostępnych po wybraniu odpowiedniej opcji w menu głównym. Wszystkie (poza ostatnim) są raczej prostolinijne, co nie znaczy że proste - wręcz przeciwnie - część wymaga niezłej zręczności i może wywołać napady szału... Przygotuj filiżankę melissy i jeśli trzeba wspomóż się poradnikami video (uploader: 360walktrus)







Walkin' on Water - 5

Make it from one end of the lake to the other in hyperspeed

Pod koniec gry zdobędziesz upgrade pozwalający rozwijać olbrzymie prędkości (friction damper). Będąc w jego posiadaniu, należy udać się nad jezioro (na powierzchni bazy, tam gdzie atakuje helikopter) i po przekroczeniu bariery dźwięku (przytrzymaj "X" na padzie przez 5 sekund ciągłego biegu) przebiec z jednego końca na drugi. Po drodze, trzeba podskoczyć w odpowiednim momencie, aby nie odbić się od brzegu wysepki na środku jeziora.

Completionist - 20

Complete the game with 100% of the items

Wymagane jest zebranie wszystkich dostępnych w grze przedmiotów. Polecam zrobić to podczas pierwszego przejścia gry, po zdobyciu 20 poziomu doświadczenia, co odsłoni wszystkie niezabrane "znajdźki" na mapie.
Podczas zbierania, przydatna jest świetna, interaktywna mapa przygotowana przez Jacka Pattillo i Bitmanica.

Minimalist - 10

Complete the game with less than 13% of items


Osiągnięcie polecam zaliczyć podczas drugiego przejścia gry (można ustawić poziom casual) - ja zmieściłem się w 2 godzinach gry. Należy ukończyć grę zbierając poniżej lub równo 13% przedmiotów. Należy bezwzględnie omijać wszelkie "znajdźki", których zebrania nie wymaga fabuła - w ten sposób można ukończyć grę zbierając 11% przedmiotów:

-Climbing Gear
-CLD Thrust Pack
-Omega Armor XOS-7
-SCHCA Mask
-Friction Dampener
-Flashlight
-WSAR60 Coil Rifle
-Grenade Pack 1/30
-Missile Pack 1/20
-Foam Pack 1/20
-Gold Bars 1/12 (jednej złotej sztabki nie da się pominąć, gdyż ustawiona jest na skrzyni rozbijanej podczas biegu w hyperspeed)

pozostawia to 2% margines błędu (2 przedmioty).

!!! SPOILER !!!
!!! SPOILER !!!
!!! SPOILER !!!


Po scenie, w której broni się Claire przed dwoma żołnierzami w Omega Armor (po zdobyciu rakiet), niebieska linia na mapie sugeruje, aby udać się po następny upgrade broni (linka z hakiem). Należy ją ZIGNOROWAĆ! Zamiast tego udajemy się na powierzchnię bazy i w stronę znaku zapytania. Najprostsza droga blokowana jest przez wystający ze zbocza góry pomost, można go jednak ominąć budując wieżę z pianki (na 30 poziomie doświadczenia dostaje się jej nieskończoną ilość). Później kontynuujemy drogę od jednego znaku zapytania do drugiego, OMIJAJĄC po drodze strzelbę i gramy normalnie, aż do finału.

!!! KONIEC SPOILERA!!!
!!! KONIEC SPOILERA!!!
!!! KONIEC SPOILERA!!!



Serious Complex - 10

Level up to experience level 50

Najbardziej żmudne z osiągnięć w Shadow Complex. Najlepiej zaliczyć je podczas pierwszego przejścia gry, po zdobyciu wszystkich przedmiotów i złotej broni (daje x2 punktów doświadczenia), korzystając z metody x6 exp (jest szybsza i łatwiejsza niż x10 exp), po przełączeniu poziomu trudności na Insane. Należy postępować jak na filmiku:



Awans z 22 do 50 poziomu doświadczenia, korzystając z tej metody zajmuje około 6 godzin czasu rzeczywistego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz